ID: 72451
Omschrijving
Er is een Megane die puur gemaakt is voor de pret: de Coupé heeft een uitbundiger vormgeving, sportievere afstelling én een sterkere motor.
Het onderstel van de Coupé is af fabriek met 12 mm verlaagd t.o.v. de hatchback, de vering is stugger. Dankzij een stabilisatorstang voelt de auto meer solide. De remschijven zijn nog groter en daarmee is de Megane Coupé binnen een verbluffende korte afstand tot stilstand te brengen. Ook voor dit pretnummer is de veiligheid niet vergeten.
Ondanks de vele technische overeenkomsten met de alledaagse Megane (veilig, praktisch en degelijk) voelt de Coupé binnenin als een compleet andere auto. De heerlijke sportstoelen bieden volop zijdelingse steun, als een voorbode van de sensatie die komen gaat. De cockpit van deze auto is uitgevoerd in prachtig two-tone leder.
De Coupé voelt als een compleet andere auto dan de hatchback. Dit is een strak sturende en uitdagende auto met sportieve aspiraties. De Coupé voelt wendbaar, gewillig en zeer solide.
De wegligging van de Megane Hatchback is goed en vooral heel veilig. De Coupé gaat op beide fronten nog eens een flinke stap verder. In de bocht bijten de brede banden zich vastberaden in het asfalt. De Coupé blijft voorbeeldig in balans en geeft je als bestuurder volop vertrouwen.
Een uitdagende auto als de Megane Coupé vraagt om een spannende motor.
Deze Megane is uitgerust met een 1.6DCI diesel motor met 131pk wat uitzonderlijk is, de meeste Coupé\'s voorzien zijn van een 1.5DCI.
Eenmaal uitgespeeld vraagt het de nodige zelfbeheersing maar dan kan de Coupé zich even braaf en netjes gedragen als de hatchback. Die laatste is gebouwd volgens het motto: \"doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg\". Deze Coupé is juist helemaal te gek!
Waarom zou je zo\'n auto dan verkopen? Omdat ik, door het wisselen van baan en vele km\'s en uren tijdens de spits rijden, automaat ga rijden en deze pretletter iemand gun die hem gebruikt waar hij voor gemaakt is.
Ik rij dus nog dagelijks met deze auto waardoor de km-stand nog zal oplopen.
Het onderstel van de Coupé is af fabriek met 12 mm verlaagd t.o.v. de hatchback, de vering is stugger. Dankzij een stabilisatorstang voelt de auto meer solide. De remschijven zijn nog groter en daarmee is de Megane Coupé binnen een verbluffende korte afstand tot stilstand te brengen. Ook voor dit pretnummer is de veiligheid niet vergeten.
Ondanks de vele technische overeenkomsten met de alledaagse Megane (veilig, praktisch en degelijk) voelt de Coupé binnenin als een compleet andere auto. De heerlijke sportstoelen bieden volop zijdelingse steun, als een voorbode van de sensatie die komen gaat. De cockpit van deze auto is uitgevoerd in prachtig two-tone leder.
De Coupé voelt als een compleet andere auto dan de hatchback. Dit is een strak sturende en uitdagende auto met sportieve aspiraties. De Coupé voelt wendbaar, gewillig en zeer solide.
De wegligging van de Megane Hatchback is goed en vooral heel veilig. De Coupé gaat op beide fronten nog eens een flinke stap verder. In de bocht bijten de brede banden zich vastberaden in het asfalt. De Coupé blijft voorbeeldig in balans en geeft je als bestuurder volop vertrouwen.
Een uitdagende auto als de Megane Coupé vraagt om een spannende motor.
Deze Megane is uitgerust met een 1.6DCI diesel motor met 131pk wat uitzonderlijk is, de meeste Coupé\'s voorzien zijn van een 1.5DCI.
Eenmaal uitgespeeld vraagt het de nodige zelfbeheersing maar dan kan de Coupé zich even braaf en netjes gedragen als de hatchback. Die laatste is gebouwd volgens het motto: \"doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg\". Deze Coupé is juist helemaal te gek!
Waarom zou je zo\'n auto dan verkopen? Omdat ik, door het wisselen van baan en vele km\'s en uren tijdens de spits rijden, automaat ga rijden en deze pretletter iemand gun die hem gebruikt waar hij voor gemaakt is.
Ik rij dus nog dagelijks met deze auto waardoor de km-stand nog zal oplopen.