ID: 23294
Nu te koop Etap 26, grijp uw kans!!
€4.950,00
Geen aanbiedingen geplaatst
Omschrijving
De perfecte zeiler, die onzinkbaar is en met de romp vol water, rechtop blijft liggen.
Dit is veel veiliger dan elk reddingvlot: men blijft gewoon aan boord tot er hulp is.
Bouwjaar 1986.
Interieur:
Nog voorzien van een nieuw R&D toilet.
Wasruimte met voetpomp.
Handig keukentje met voetpomp.
Goede ruime kaartentafel, waarbij men in de vaarrichting zit.
Zeilen en toebehoren:
Hoes over de ingerolde fok.
Splinternieuw maindropsysteem voor het grootzeil ( Zie foto.)
Lazy jacks.
Doorgelat grootzeil, sytseem Rutgerson.
Nieuwe reefgiek met twee reven( voor elk rif maar een lijn naar de kuip.)
4x lieren, waarvan 2 x selftailing.
Nieuwe gennaker.
Alle zeilhandelingen vanuit de kuip te bedienen zoals:
Zetten grootzeil.
Reven grootzeil: volledig vanuit de kuip, waarbij, door het maindropsysteem geen reefknuttels nodig zijn.
Bergen grootziel met neerhaler en val, waarbij het grootzeil tussen de lazyjacks in de maindrop komt.
Bediening giekneerhouder.
Bediening kraanlijn.
Bediening lazy jacks.
Rol (reef) fok voor bergen of reven.
Gennaker.
Motor.
Algemeen.
Onderwaterschip pas in de antifouling: schip is 4 juni te water gegaan.
Absoluut osmosevrij.
Door Etap aangebrachte extra verstevegingen voor de wanten.
Geen babystag. ( gemakkelijk overstag gaan).
Reden verkoop: ik ben getroffen door een spierziekte, waardoor ik de zeilsport helaas vaarwel moet zeggen.
Dit is veel veiliger dan elk reddingvlot: men blijft gewoon aan boord tot er hulp is.
Bouwjaar 1986.
Interieur:
Zeilen en toebehoren:
Zetten grootzeil.
Reven grootzeil: volledig vanuit de kuip, waarbij, door het maindropsysteem geen reefknuttels nodig zijn.
Bergen grootziel met neerhaler en val, waarbij het grootzeil tussen de lazyjacks in de maindrop komt.
Bediening giekneerhouder.
Bediening kraanlijn.
Bediening lazy jacks.
Rol (reef) fok voor bergen of reven.
Gennaker.
Motor.
- Volvo MD 5A/110S
- Motor helemaal getest en nagekeken: nieuwe dynamo en nieuwe waterpomp.
- Motor in uitstekende staat: compressie en oliedruk als van een nieuwe motor.
- Saildrive heeft een grote beurt gehad.
- Waterkeringen in het staartstuk vervangen : dus de eerste jaren geen water in het staartstuk.
- Driebladige vouwschroef van de beste kwaliteit ( veel beter dan de originele Volvo klapschroef.
- Rendement van deze schroef erg goed, door optimale driebladsschoef.
Algemeen.
Reden verkoop: ik ben getroffen door een spierziekte, waardoor ik de zeilsport helaas vaarwel moet zeggen.